Het Archiklas Team

Archiklas biedt activiteiten voor kinderen in groep 5 t/m 8 van de basisschool. We geven complete lessenreeksen of organiseren eenmalige workshops. We denken ook graag met je mee welke vorm het beste bij jouw school
zou passen.

Joyce de Keizer

Joyce de Keizer

Joyce verzorgt de administratie en boekhouding voor archiklas, daarnaast is zij moeder van een tweeling en heeft een eigen bedrijf Creatie4Fun, waarmee zij voor Dickensfestijn en molendag de kleding van zo'n 80 mensen maakt.

Ik vind het mooi om te zien hoe kinderen iets leren over huizen, duurzaamheid en de plastic soep, waardoor ze nadenken over een beter milieu

Lees verder Terug
Maël Vanhelsuwé

Maël Vanhelsuwé

Maël is zelfstandig stedenbouwkundige en eigenaar van de Timmertafel.

Zelf zit ik altijd vol met ideeën. Om echt impact te kunnen maken moet je deze stroomlijnen en kritisch zijn naar jezelf. Dit wil ik kinderen ook graag leren!

Lees verder Terug
Karen Schuijt

Karen Schuijt

Karen is architect. Ze heeft haar eigen bureau KESP Architectuur en was bestuurslid bij Archikidz.

Mijn Archikidz-jaren hebben me doen beseffen dat architectuur een heel mooi middel is om kinderen te laten nadenken over de toekomst van onze samenleving en om creativiteit te ontwikkelen.

Lees verder Terug
Cornelia Louh

Cornelia Louh

Cornelia is Architect. Zij heeft haar eigen bureau Atelier Louh en werkt sinds kort ook als stedenbouwkundige.

Kinderen zijn van natuur rijk aan ideeën. De uitdaging zit hem juist in het niet laten uitsterven van de creativiteit en nieuwsgierigheid, waar ze mee geboren zijn. Als teamlid bij Archiklas wil ik ze graag blijven uitdagen om na te denken over hun leefomgeving en ze een kijkje geven in het ontwerptraject.

Lees verder Terug
Gonda Buursma

Gonda Buursma

Gonda is architectuurhistoricus en onderwijsdeskundige. Als architectuurhistoricus heeft zij gewerkt bij Monumentenzorg Den Haag en de Architectuurgids van Den Haag geschreven. Daarnaast heeft zij jarenlange ervaring in het onderwijs als leerkracht in de bovenbouw en als intern begeleider.

"Mijn passie voor architectuur is ontstaan vanuit de gedachte dat de gebouwde wereld overal om ons heen is. Kinderen hebben het vermogen om met een frisse blik naar die wereld te kijken."

Lees verder Terug

Archikrachten

Carmen Jansen op de Haar

Carmen Jansen op de Haar

Carmen volgt momenteel de master Stedenbouw aan de TU Delft.

Ik vind het gaaf dat kinderen door Archiklas al op een jonge leeftijd in aanraking komen met het begrip ‘duurzaam ontwerpen’. Kinderen laten nadenken over toekomstbestendige oplossingen in hun omgeving maakt ze bewust van alle positieve veranderingen die ze kunnen maken.

Lees verder Terug
Cecilia Dobos

Cecilia Dobos

Cecilia Dobos is architect en stedenbouwkundige bij studio CLAUD en Stichting Urban Ideals (SUI) en deeltijd docent bij TU Delft.

''Ik vind het leuk om met kinderen te werken en om impact met onderwijs op de volgende generatie te maken.''

Lees verder Terug
Chaniek Mellink

Chaniek Mellink

Als kind zei ik altijd al, dat als ik later groot zou zijn ik dan een eigen kunstatelier wou beginnen waar ik kinderen creatieve lessen zou gaan geven. Met het werk voor Archiklas doe ik voor het eerst iets wat hier heel erg op lijkt.

''Het geven van workshops aan de kinderen vind ik super. Het is inspirerend hoe creatief kinderen zijn en hoe leergierig de meesten zijn als je ze iets nieuws aanbiedt.''

Lees verder Terug
Dominique Geelen

Dominique Geelen

Dominique is architect en werkt bij het Stimuleringsfonds Creatieve Industrie.

Creativiteit en verschillende perspectieven kunnen je wereld transformeren. Het is geweldig om kinderen te begeleiden bij het gebruik van hun verbeelding en het opbouwen van vertrouwen in hun eigen ideeën. Op die manier kunnen ze op elke schaal een positieve impact hebben op hun omgeving!

Lees verder Terug
Francien Fons

Francien Fons

Francien heeft net haar master Stedenbouw aan de TU afgerond en werkt nu bij BVR.

Ik wil kinderen graag mijn passie voor het vak stedenbouw overbrengen, zodat zij na de workshops met een andere bril naar de stad waarin ze wonen kijken.

Lees verder Terug
Kiki Dekkers

Kiki Dekkers

Kiki is master student stedenbouw aan de TU Delft.

Ik vind het ontzettend waardevol kinderen meer te leren over de stad waarin ze wonen en ze bewust te maken van alle duurzame oplossingen die ze zelf in hun buurt kunnen toepassen.

Lees verder Terug
Lotte van Hulst

Lotte van Hulst

Lotte is masterstudent Geo-Design aan de Design Academy Eindhoven en heeft een bachelor in Industrieel Ontwerpen van de TU Delft.

Spelenderwijs creëren en experimenteren is het leukste wat er is, maar ook belangrijk. Ik vind het super leuk om kids hiermee op weg te helpen zodat ze vrijuit kunnen creëren en experimenteren om uiteindelijk hun ideeën zelf te kunnen vervaardigen tot iets tastbaars. Ze zijn de kritische ontwerpers van onze gezamenlijke toekomst!

Lees verder Terug
Marloes Knoester

Marloes Knoester

Marloes is architect bij NACO en ontwerpt aan de Nederlandse vliegvelden. 


“Het doorgeven van je eigen interesses is ontzettend leuk om te doen. Het werken met de leerlingen houdt je eigen creativiteit gaande. Het is heel leuk om te zien hoeveel de kinderen op zo’n jonge leeftijd kunnen doen. Ik leer elke dag van ze.”

Lees verder Terug
Marnix de Monchy

Marnix de Monchy

Marnix is ontwerper en heeft zijn eigen ontwerpbureau IJgensinnig.

Mijn ruime internationale ontwerp ervaringen op het gebied van hergebruik, ergonomie en milieuvriendelijkheid deel ik graag met anderen. Door mijn kennis en enthousiasme te delen met kinderen hoop ik bij te dragen aan een leefbare en toekomstbestendige samenleving.

Lees verder Terug
Mieke Prins

Mieke Prins

Mieke is architect. Ze heeft sinds begin 2022 haar eigen bureau, Mission Playground waarbij ze ontwerpen, bouwen en educatie samen wil laten komen.

Mijn jaren als vrijwilliger in het buitenland hebben me laten beseffen dat spelen en architectuur al op heel jonge leeftijd kan helpen bij de ontwikkeling van kinderen. Archiklas doet dat op een mooie manier door serieuze onderwerpen op een onderzoekende en ontwerpende manier aan het licht te brengen.

Lees verder Terug
Monique Rijksen

Monique Rijksen

Monique is architect en heeft haar eigen bureau: Monique Rijksen Architect.

Ik vind het belangrijk om kinderen te leren dat ze invloed kunnen hebben op hun eigen omgeving, namelijk door ze het vertrouwen te geven dat hun ideeën er toe doen. Het is bovendien ook erg leuk om te doen en kinderen hebben mooie en inspirerende ideeën! Fijn om te zien als ze trots zijn op hun eigen ontwerp.

Lees verder Terug
Nona Dalman

Nona Dalman

Nona is tweedejaars masterstudent architectuur aan de TU Delft.

Ik vind het super belangrijk dat zoveel mogelijk mensen bewust zijn van onze leefomgeving en hoe we daarmee omgaan. Kinderen horen daar natuurlijk ook bij en ik vind het altijd inspirerend hoe open en ongeremd ze zijn.

Lees verder Terug
Renee Brants

Renee Brants

Renee is een master student Integrated Product Design, die graag het plezier dat ze haalt uit het ontwerpproces wil overbrengen en aanwakkeren bij jonge kinderen.

“Ik word eerder enthousiast gemaakt door het verhaal dat een ontwerp vertelt, dan door de kwaliteit van het eindresultaat. Ik hoop deze gedachte te kunnen delen met de kinderen.”

Lees verder Terug
Sam Niehorster

Sam Niehorster

Ik ben een student aan de Kunstacademie en de Universiteit. Ik hou er dus van om de wetenschappen samen te voegen met de kunsten op vernieuwende manieren, daarom vind ik het geven van deze lessen zo ontzettend leuk!

''De kinderen verassen altijd met hun waanzinnig originele ideeën!''

 

Lees verder Terug
Susanne Spiessberger

Susanne Spiessberger

Susanne is architect. Zij heeft haar eigen bureau Studio 2s.

Met veel plezier laat ik de kinderen kennismaken met de wereld van een architect. Samen bedenken we creatieve oplossingen voor onze leefomgeving en wat is het mooi om te zien hoe hun ideeën tot leven komen in de vorm van een schets of een maquette.

Lees verder Terug

Ben jij onze nieuwe Archikracht?